На відміну від Grand Theft Auto 5, вони не бігають за персонажем і не починають стріляти за дрібні правопорушення. У грі використовується движок анімації Euphoria Physics, що робить NPC більш реалістичними та природними порівняно з іншими іграми.

На додаток до капітального перегляду формули водіння, GTA IV також запровадив масштабне оновлення механіки стрільби в грі. Замість того, щоб просто бігати по колу, націлюючись на ворогів, гравцям тепер потрібно було вкриватися, стратегічно вибирати цілі та своєчасно стріляти, щоб досягти успіху.

Усі налаштування відображення в меню відображення GTA IV встановлено за замовчуванням. У версіях 360/PS3 постійно ввімкнено фільтр розмиття, щоб реалізувати фальшиву глибину різкості та розмиття руху. Ви можете вимкнути це на ПК, отже, як правило, чіткіше зображення у відео.

Реальна фізика GTA 4 забезпечує більш захоплюючий і приземлений ігровий процес порівняно з перебільшеним і менш реалістичним підходом GTA 5.

GTA IV була поганим портом з консолей. Він працював погано через погану оптимізацію на більшості ПК. Хоча пізніше Rockstar випустила багато патчів для вирішення численних проблем; Було дивно побачити, як Rockstar випустила патч навіть через вісім років після випуску гри.